PANYELANG
(BUDI DAYA 13)
sajatina kuring, jeung jalan-jalan na
manutan ka Guru
geusan panutan urang tea.
dimana ngancikna kuring,
kieu ... urang na mah tadi oge diterangkeun yen hanteu arah hanteu enggon,
ceuk dalilna mah
"Billa haefin billa mukanin" ,
malah ku ahli elmu Haq mah
aya oge nu terus mi Allah ka Ingsun , nyebutkeun ngadegkeun bumi langit teh
ku ayana urang,
da lamun euweuh urang mah,
moal aya naon-naon ,
nu kieu oge bener,
ngan hanjakal teu kebat nyungsina,
benerna mah
sanggeus terang ka Ingsunna
terus malik nincak
tahapan ilmu (kanyaho),
kang adadidayaken alam kabeh,
lan kang sinembah siang kalawan dalu,
anging Gusti Kang Maha Suci (Bismilahi).
anu mana,hayang sidik,
kapan ari anu kasebut aya mah
tangtu aya datna, aya sifatna.
ari dat, sifat mah;
mohal aya dat lamun euweuh sifat,
mohal aya sifat lamun euweuh dat,
sabab ayana dat tangtu tina sifat,
kapan ari urang mah disebut dat,
da puguh tetela nu aya mah jirim,
dituduh sifat da nu aya puguh jisim,
tetela ayana teh dina sajatining suwung, suwung oge lain suwung elmuna,
sare'atna nya-eta nyebut suwung teh
kana lolongkrang dunya,
kitu oge lamun teu nyahoeun
yen alam pinuh ku hawa-hawana.
Ieu mah hakekatna suwung
teu aya ancikaneunnana,
ceuk basa Jawa mah
aya dina kubur kang alus jisim kang lantip.
Jadi ieu mah disebut aya teh,
lain aya anu kasaksi ku pancadria lima,
tapi ayana teh
karasa jeung katingal ku awasna per Elmuan.
Geuning ku salah sahiji elmu hakekat nyebutkeun yen urangna teh
hakekina Muhammad,
anu matak sok dititah tirakat
supaya ma'ripat ka dinya,
samangsa-mangsa geus ma'ripat ka dinya
syah enggoning jadi sucina,
sabab,
Haq Muhammad Haq Allah
anu dalilna :
Illa haki bila haka,
eta kumaha cing mangga terangkeun deui.
naha bet leos kadinya,
atuh mangke kaliru deui,
nu disebut hakekina Muhammad mah,
lain urang tapi jisim,
geuning disebutna oge Muhammad hakeki,
ari jirim kapan Muhammad majaji,
enya ari Muhammad Hakeki jeung Majaji mah kapan Rahman Rahim Pangeran,
nya pantes disebut Hak Allah,
hartina sifat Allah,
anu nyifat dina insan,
ari urang mah
tetep barang kajadian
tina Rahman Rahim Pangeran;
ari eta nu disebut
Hakekina Muhammad
ku elmu tarekat mah,
kapan Johar Awal tea,
bibit saeusina alam kabeh,
ari nu matak bisa katingal
sabab sajatina sare'at,
eta ditutup,
saperti irung, panon , ceuli, sungut.
Eta pancadria dipepetan,
turug-turug mentas tirakat,
nya tangtu kana ngaburinyai teh.
Ari mestina mah anggur buka bukakeun sangkan Hayat, Sama, Basar, Kalam hidayat
ti Pangeran beunang dipake ku sarerea, hartina,
boga elmu ulah ditutup,
pangabisa ulah disidem,
anggur sebar-sebarkeun,
etang-etang berjama'ah,
sing emut kana suluk kacirebonan,
dina tangga Gunung Sembung,
dina tangga ka tilu mah,
ngan panggih jeung kuburannana putri Cina anu sabeulah kajero sabeulah ka luar.
Hartina :
sanajan jembar
pangawasa (Kudrat),
loba Kadaek (Iradat)
jeung pinuh Kanyaho (Ilmu)
lamun teu daek berjama'ah
alias ngamonopoli elmu,
tetep dina martabat
sapotong Islam sapotong Kapir,
anggur tangga nu opat deui geura bukakeun, nya-eta kudaek berjama'ah tea,
ngabukakeun Hayat, Sama, Basar, Kalam, kakara panggih jeung kuburan
Syeh Sarifhidayatullah
teges Hidayatna Pangeran
anu bakal nungtun
ka sagara Kasampurnaan.
Jeung deui ari rupana Nur Muhammad mah moal katingal ku panon kapala
moal katingal ku panon kolbi,
da kaayaan nu kitu teh lain pikeun lalajoaneun geusan maen toong,
tapi pigeusaneun manusa daek amal ibadah, tahapan mulih ka jati mulang ka asal tea.
kaayaan centraal atawa sagarana,
dina leresan
jirim
jisim jeung
urangna.
jirim kapan tina cahaya Jan,
nya ari Jan oge,
ayana teh asal tina
Kudrat, Iradat, Ilmu,
ari sagarana nya Wujudullah,
ari jisim kapan ti Nur Muhammad,
Nur Muhammad tina
Hayat, Sama, Basar, Kalam,
ari sagarana nya Rasullulah,
ari urang kajadian, tina
Kudrat, Iradat, Ilmu jeung Hayat, Sama, Basar, Kalam Pangeran anu tumiba ka lahir,
nya pangeusina ieu alam tea,
nu embung balik ka swarga,
nu ceuk sajarah ambia mah,
geus tetep tumetep batan betah di dunya, tegesna
sagarana urang nu goreng mah
anging tetep di Idajillanattulah..
Kumaha mun urang tea hayang kana
" Inna Lilahi Wa Inna Lilahi Ro'jiun,
tuluy bae solat,
nya-eta tobat ngalebur dosa,
supaya meunang ganjaran.
Naha geus bisa solat ?
Kantenan bae samalah taya kendatna unggal waktosna oge rayi mah tara teu nyumponan.
Saha nu solatna ?
Saha nu solatna ?
diri atawa Jirim jeung Jisim ?
Cing mangga atuh lenyepan,
geuning urang sajeroning Solat,
Jirim jeung Jisim mah
sakitu madepna ka Pangeran
ari urangna mah,
geuning jongjon utrak-atrok,
luas-leos kana barang dunya,
ka sawah ka panglalajoan, ka barang alus,
mun lalaki sok leos ka nu luis,
mun awewe sok leos ka nu kasep.
Lebah dieu saha nu rek meunang ganjaran
diri atawa Jirim jeung Jisim ?
meureun sifat ganjaran teh
bagiannana nu solat ,
ari bagian nu utrak-atrok mah
nya tetep kadunyaan bae,
anu matak rayi ulah ngaku geus bisa solat
ka Pangeran,
ari masih kangen kana sifat lahiriah,
alias sok utrak-atrok keneh bae mah,
anggur mangga turutan
diajar rasa rumasa tumarima
sakjeroning solat,
kana kamurahan Pangeran,
nu teu aya wates wangenan,
jeung deui turutan salamina
ulah ngan dijero keur sambahyang bae
tobat ka Pangeran teh
mangga diajar eling salamina,
tumamprak lir bakakak,
eta ngaranna padikiran hirup,
tegesna langgeng eling ka Pangeran,
lain dikir nu rebuan,
ngintip asup kaluarna napas,
da sadaya manusa ge pada nyaho
yen "La illah ha illaloh",
teh hartina :
euweuh deui anu aya anging Allah,
ulah dihantem dibaca
dibarengan jeung kaluar asupna napas bae, ulah puguh geus lieur ku dikir
nepi ka lengna teu eling,
hayoh ngaku.
Napi Isbat ,
akrob jeung sagaraning Hayat,
sarta lamun geus nyaho mah
yen teu aya deui anu aya anging Allah,
geura gede rasa rumasa
sing husu geusan nganuhunkeun
kana Roman-Rohim Anjeunna.
Tah
pantesna urang disebut sagirna Idajil teh
da bongan beurang peuting anging sifat dunya anu di pi iman teh,
lain sifat anu langgeng ,
teges anu henteu ka purba ku dajal
atawa dat nu keuna ku ajal.
Lahiriah nu di pupundi ,
eta nu jadi muridna Idajil,
anu ngagem, jimat cai nirmala,
teges bakal langgeng hirup di dunya
sipat-sipatna nu gunta-ganti
ari rasana mah
ka purba ku inten ratna dumilah,
sawarga naraka aya di dunya,
numatak ayeuna sok jadi cita-cita
jeung pangimpian urang,
ngeunteung nyawang ka inten dumilah,
nilik-nilik pigeusaneun ngancik,
nyawang pigeusaneun mulang,
nerangkeun eusining sawarga,
widadari 40,
apel, anggur jeung papaesna permata,
beurang peuting neneda kanu Kawasa
mun dina mulang hayang ka dinya.
Uruy ku widadari lintuh,
hayang ku widadari lenjang,
bogoh ku widadari montok,
sono ku widadari denok.
Barang dahar henteu kalawan didahar
sagala geus seubeuh manten.
Aduh tobat....
tetela eta mah barang nu anyar,
pang bibita Idajil,
ngarah anut manut ka manehna,
eusina inten dumilah
atuh da puguh di dunya
ngan ka-ni'matan dunya bae nu ka tembong , lain ni'mat nu sajati,
tetela ni'mat pulasan.
Ari kana Hidayatna Allah Ta Allah
anu aya dina diri mah kaluli-luli,
henteu ngarasakeun rasa sapa'at
nu aya dina dirina,
keukeuh pateukeuh kabengbat
ku rasa pulasan eusining inten dumilah,
anu matak,
geuning perlambangna para Ambia,
yen malaikat Idajil teh
ayana di dunya sakitu betahna,
nepikeun ka dipapagkeun ku para malaikat Jabrail, Mikail, Isrofil, Ijrail,
keukeuh bae mugen,
teu daek mulang ka Asal.
Kapan Sawarga teh
sagaraning rasa-rasa Kani'matan,
sedeng Alam Dunya mah
kapan alam pangabuian nurut alam nu bingung, sakabeh pangeusina kaancikan sifat susah. Tapi naha sakadang Idajil teu kersaeun mulih ? Tah eta mangga lenyepan.
Hartina :
urang hirup di lahir ulah nepi keun
katarik ku pangawasa dunya,
nepi ka tibelat sieun ku maot,
padahal jasmani mah paeh
siga hirup soteh meureun bae
eta sipat paeh kapanjingan sipat Hirup
saperti sare, kade atuh gundam ,
ari rupa manusa tapi laku lampah jiga Idajil ! Nepi ka embung mulang ka Asal,
atuh sulaya tina tangtungan elmu.
"Hirup nuhun, paeh rampes".
Komo lamun urang salawasna
mikahayang sifat-sifat kadunyan ,
sanajan luhung elmuna,
jembar pangabisana,
tangtu sasarannana teh
moal terang ka Allahan.
Sakaratna hese,
da melang ku dunya,
kahayangna mah mobil,
sawah ge hayang dibawa,
teu ngingetkeun gubragna ka dunya teh
teu mamawa nanaon.
Tah nu matak urangna teh,
sagirna tina Idajil tea.
Ngan eta
nu diibaratkeun para malaikat opat
nu mapagkeun tina naon nyatana ?
Eta nu di ibaratkeun malaekat opat
nya eta,
Hayan, Samian, Basiran, Mutakaliman,
nu matak ku ahli elmu mah disebut :
Ijrail ibaratna sagarana hirup
Minkail ibaratna sagarana rungu
Isropil ibaratna sagarana tingal
Jabrail ibaratna sagarana ngandika
sumeren ka para Rasul
Adam ibarat hirupna
Enoh ibarat danguna
Ibrahim ibarat tingalina
Musa ibarat pangandikana
Isa Rohna
eta pangawasa nu 4, jeung
Muhammad eta haqna atawa Rasana
Eta mah masih kaliru keneh,
naha Hayat teh dina napas urang ?
Sama teh dina denge urang ?
Basar teh dina awas urang ?
Kalam teh dina omong urang ?
Hayat, Sama , Basar, Kalam,
nu ti Nur Muhammad mah
lain hirup napas,
lain denge ceuli,
lain awas panon,
lain omong sungut;
kade palebah dieu kaliru,
karana upami salah paham,
engkena tangtu sulaya
miguru kana adegan salira ku anjeun,
kapan loba paguron,
anu nitah tauhid solat,
supaya nyipta rupa sorangan
gawena sok mindeng ngeunteung,
nilik diri nyawang badan,
terus dicipta sajeroning solat,
karana cenah engke dimana urang
rek sah ti dunya,
nu baris mapagkeun teh
kudu nu jiga rupa urang,
tah eta asup kana golongan elmu Ingsun, mangkade nyimpang kadinya . . . . . . . .
Kiyeu atuh.....
Kiyeu atuh.....
- Tina Kudrat upamana jadi panon
- Tina Iradat nya kadaekna panon, nyaeta ngawaskeun,
- Tina Elmu nyaeta sanggeusna awas, tegesna kanyaho awas, nya kadaekna pangawasa panon.
- Kanyaho omong nya kadaekna pangawasana sungut
- Kanyaho denge nya kadaekna pangawasana ceuli
- Kanyaho hirup nya kadaekna pangawasana napas.
lain ti sara;
nya-eta :
- hirupna perasaan
- dengena perasaan
- tenjona perasaan
- omongna perasaan
Panon urang kahiji nu musapir,
sanggeusna awas,
rey perasaan urang awas,
yen nu musapir teh tangtu jelema melarat, mindeng tinemon jeung lapar,
ari lapar tea kapan karasa nya ku rasa,
geuning sakitu teu ngeunahna,
terus urang hayang mere,
tah eta awasna sifat basar mah.
Tapi, upamana rasa urang geus awas
yen eta nu musapir mindeng tinemu
jeung lapar,
rasa urang geus ngomong
yen urang lamun aya,
sawajibna kana mere,
tapi urang keukeuh teu daek mere,
boga rasa kana lebar ,
eta tacan hirup rasana,
ari kuduna jeung nyipat ka Pangeran
tegesna jeung welas asihna,
tah nu kitu kakara disebutna:
Hirup,
Ngadenge,
Nenjo,
Ngomong,
oge sarua jeung Urang teh
kasorotan ku Nur Muhammad
nincak kana tahapan luhungna budi.
Tadi kasaurankeun nyebatkeun
Tadi kasaurankeun nyebatkeun
yen urang sagirna Idajil,
anu asup kana golongan setan
ngancik di lahir
embung dipapag
ku nu diibaratkeun malekat opat ,
tah lamun urangna
hayang mulang ka Asal
tegesna daek dipapag ku sipat nu opat
kudu kumaha urang migawena ?
Kieu eta mah,
mimitina kudu ku perasaan ,
tapi kudu ku jalan budi jeung ku pangarti, sabab
ku jalan pangarti wungkul mah lapur,
hamo bisa katekan ,
tanwande ngawujud ka sareatan ,
ana pana teuing sok nimbulkeun kahawekan.
Sanggeus hirup rasa urang,
tuluy praktek Sareatna, kudu ngajauhkeun kalakuan goreng,
nyalindung kanu hade.
Hakekatna,
sumembahna kana Wujud Nu Suci,
jeung manut ka Rasa Nu Sejati.
Tarekatna,
milampah Welas jeung Asih
ku jalan ngahajatkeun
Kudrat , Iradat, Ilmu urang,
guna,
Ngahirupkeun nu paeh Rasana ,
nya-eta nu rasana tumungkul
ka sifat dunya
pek sina mangeran ka Allah.
Ngadengekeun nu torek,
Ngadengekeun nu torek,
nya-eta nu rasana wungkul
ngadenge kana sifat-sifat kadunyaan
sina ngadengekeun ka Allah an.
Nenjokeun nu lolong,
Nenjokeun nu lolong,
nya-eta nu rasana ngan wungkul awas
ka sifat-sifat lahirian (kadunyaan)
sina nganyahokeun ka Allahan.
Ngomongkeun anu pireu,
Ngomongkeun anu pireu,
nya-eta nu rasana ngan wungkul
dipake ngomong kadunyaan
sina ngomongkeun ka Allahan.
Geura tungtun
Geura tungtun
supaya rasa-rasana nyungsi
kana kasucian
muru kana arah ka Allahan
nya segarana kasampurnaan tea.
M a r i p a t n a
M a r i p a t n a
engke dimana kalakuan urang geus ngawujud, tegesna geus aya dina bagian suci.
Demi samangsa-mangsa geus suci,
Demi samangsa-mangsa geus suci,
tangtu engkena tunggal deui
jeung Wujudna Nu Maha Suci.
Naha teu nganggo tirakat ?
Henteu,
Naha teu nganggo tirakat ?
Henteu,
ari elmu nu nganggo tirakat mah,
kayaning
puasa, ngetan,ngabeuti, ngalalab, mutih, matang puluh, nyenen kemis,
etamah kaasup kana elmu tawajuh,
elmu nu mi'iman kana kalimah,
malah ngaku ge
yen kalimah beunang nyumpahan guru mah Konci iman atawa suci,
asana henteu kaharti ku akal
heunteu kapikir ku pikiran,
naha Allah teh budak kitu ?
Bet beunang ditukeran ku kalimah
beunang nirakatan,
mun panto tea mah,
jol kalimah beunang tirakat,
gancang bae ku Allah teh dibuka,
duka atuh tah leresan eta mah,
ngan asana mah tetep pamohalan,
cita-cita (bijgeloofd egoisme wungkul).
Allah mohal beunang diolo ku jampe,
sing boga pikiran bae atuh
da urang teh geus akir baleg
(geus aya Ingsunan).
Urusan tirakat eta mah
Urusan tirakat eta mah
berhubung jeung ka-majajian,
lain ka-hakekian,
ulah boga rasa
yen lamun majaji disiksa,
hakekina tembong,
kapan ari hayang salamet,
badan kudu cageur jeung
laku kudu bageur,
supaya elingan sehat,
aya oge nu katimbang ku akal,
kasurti ku pikiran anu sehat,
urusan tirakat mah
pondamentna kana nguatkeun kahayang
( wil versterking ),
tapi kahayang oge
nya tangtu kana sifat lahir bae,
tetep bagian ka Allahan mah
teu beunang dihontal ku jampe (sugestie) jeung teu beunang ditirakatan
ku macem kumaha oge.
Jeungna deui,
Jeungna deui,
mangga aos riwayat bangsa proffesor
nu ngudag sifat lahir (materialisme) oge
dina enggoning nguatkeun kahayang
supaya laksana,
dina tirakatna teh lain dihaja
ngan estuna ku fanana bae,
nepi kana dahar
kana sare
kaluli-luli.
Jadi tetep bagian ngudag
ka arah ka Allahan mah
teu meunang tirakat ?
Ari na nyebatkeun tetep teu meunang mah henteu,
Ari na nyebatkeun tetep teu meunang mah henteu,
kapan salira urang oge kagungan timbangan
ku anjeun,
ngan bae mangga manahan,
urang upami nyungsi rasa sejati mah,
rasa urang atuh ulah disiksa
tegesna lamun urang nyungsi nu ngeunah,
ulah diteangan di nu teu ngeunah.
Mun neangan Gula,
Mun neangan Gula,
kudu diteangan amis,
ulah diteangan dina haseum,
atuh nya tangtu sulaya sifat sulaya rasa.
Tah mangkade urang nyimpang kadinya
puguh jeung cuka hayoh diaku jeung gula,
keur sulaya pamanggih teh
tambah kaancikan reueus,
umangkeuh, terus boga panyakit ngewaan
ka nu teu saikhwan,
ngufur ngafir ka nu sejen,
teu rumangsa ageman sorangan oge nyaliwang,
mun ngajungjung serena tea mah,
hayoh cikalong anu diaku,
disurup-surup direka-reka,
keukeuh piteukeuh dibelaan
kurang dahar kurang sare
kudu disebut cikalong,
paharus-harus catur,
pabisa-bisa carita,
katurug-turug enggon-enggoning umaku teh,
ari kalakuan mah
sok nirca keneh.
Jeung deui urang
Jeung deui urang
anu matak di urang
mencar rupa-rupa elmu teh,
ku majuna pangarti,
nyusul saur ngudag basa,
hayang tambleg hayang sidik,
ka Allah ka Rasullulah,
ngan rajeun oge nu kaliru milarina,
bet kana bagian Kudrat, Iradat, Ilmu,
nyungsi bibitna ka-sareatan,
usul-asal nu gelar tina cahaya.
Geura urang terangkeun,
anu patali jeung cahaya opat nu rupana beureum, koneng, bodas, hideung tea
ageman nu dianggap Allah
ku nu ngaku nyekel jeung batin-batinna
anu percaya.
B e u r e u m = ceuli = bayah
mi-Allahna ka Rohaniah (Getih)
Anggapannana hirup teh getih
B e u r e u m = ceuli = bayah
mi-Allahna ka Rohaniah (Getih)
Anggapannana hirup teh getih
karena lamun euweuh getihan mah maot.
K o n e n g = jajantung = napas
mi-Allahna kana Napas (mutmainah)
Anggapannana hirup teh napas
K o n e n g = jajantung = napas
mi-Allahna kana Napas (mutmainah)
Anggapannana hirup teh napas
karana lamun euweuh napas mah maot, nganggap sagirna napas,
kabirna suwung.
B o d a s = ati = mata
mi-Allahna kana sir
Anggapannana indung lanjang bapa bujang, urang geus aya dina asal
B o d a s = ati = mata
mi-Allahna kana sir
Anggapannana indung lanjang bapa bujang, urang geus aya dina asal
enggeus ngancik dina awit
nya eta alam sir tea.
H i d e u n g = hamperu = sungut
mi-Allahna nya ka Isun
H i d e u n g = hamperu = sungut
mi-Allahna nya ka Isun
atawa
ya Allah ya Isun
Gumulungna nu opat
Gumulungna nu opat
mi-Allah kana elingan.
Sagirna elingan,
kabirna Allam.
Tah sakitu lobana nu dianggap Allah
Tah sakitu lobana nu dianggap Allah
ku sabagian elmu tarekat
tapi kabeh oge bagian blok opat bae,
mana nepi ka ayeuna teu eureun-eureun ngadukeun harti,
ari harti tea nya asal tina pangarti,
ari pangarti tea kapan teu aya watesna
unggal bulan beuki tambah,
ari rasa dirina mah kaluli-luli,
teu nyahoeun
yen nyungsi kasucian mah
teu beunang diberik ku pangarti
diudag ku pangabisa wungkul.
Ayeuna mah
Ayeuna mah
sing kahartos,
sing kapaham
ngan sing emut bae,
ngan sing emut bae,
naha urang nu nge-sahkeun kitab ?
atawa kitab nu ngesahkeun urang ?
kahusuan agama .
supaya khusus kana solat,
kahusuan agama .
supaya khusus kana solat,
supaya entong sok utrak-atrok.
supaya bisa babarengan
supaya bisa babarengan
sareng jirim sareng jisim ?
Ari nu disebut solat teh naon ?
Sumembah ka Maha Suci.
naha urang Geus bisa sumembahna ?
kedah kumaha supados tiasa tauhid.
Samemeh diterangkeun patauhidan solat, urang kedah ngartos heula, kana wincikannana, naon nu matak urang sok ngalakonan waktu, sembahyang di saban-saban mangsana.
Ari gelarna agama disebat pagawean.
Tah yaktos pisan pangna disebatna pagawean, tah urang teh rek ngagugulung pagawean
Ari nu disebut solat teh naon ?
Sumembah ka Maha Suci.
naha urang Geus bisa sumembahna ?
kedah kumaha supados tiasa tauhid.
Samemeh diterangkeun patauhidan solat, urang kedah ngartos heula, kana wincikannana, naon nu matak urang sok ngalakonan waktu, sembahyang di saban-saban mangsana.
Ari gelarna agama disebat pagawean.
Tah yaktos pisan pangna disebatna pagawean, tah urang teh rek ngagugulung pagawean
atawa arek digawe.
Kapan eta oge digawe ku kalimahna
Kapan eta oge digawe ku kalimahna
kalawan prak nangtung,
lungguh,
ruku,
sujud,
jeung paneda anu nyumponan cara-carana.
urang wincik
urang wincik
Mimiti nu diaos
Adzan,
Adzan,
Muji ka Allah nu sifat Akbar.
Naon hartina Akbar ?
Agung,
Naon hartina Akbar ?
Agung,
jadi teu aya deui nu agung
salian ti Maha Suci.
naha parantos terang kalawan percayana
naha parantos terang kalawan percayana
yen Allah teh Agung ?
Kantenan terang kalawan percanten 100 %
Kantenan terang kalawan percanten 100 %
yen Maha Suci teh kalintang agungna.
Tah geuning mun parantos terang kalawan percaya mah parantos bae tong di omomg-omong keun diapalkeun unggal solat,
Tah geuning mun parantos terang kalawan percaya mah parantos bae tong di omomg-omong keun diapalkeun unggal solat,
da puguh Maha Suci mah geus tetela
agungna, jembarna, kawasana,
geus teu kedah deui di puja-puji
da sadaya puji oge kagungannana,
urang oge kapan usik malik pupujian oge
ku pangawasa Anjeunna keneh,
tah parantos kitu ngaos naon,
tapi ulah salah paham,
lain rek nyarek make kalimah eta,
ngan gera prak kalimah anu diucapkeun teh geura lampahkeun !
saparantos kitu urang ngaos
yen teu aya deui anu disembah anging Allah . . . . . . . . .
naha Parantos terang ayeuna
naha Parantos terang ayeuna
yen nu wajib disembah anging Allah,
atuh geura prak,
sagala ulah tuturut munding,
ari prak mah teu acan keneh,
taya deui nu wajib disembah
anging Allah,
na kumaha eta nu parantos nyembah ka Allah ?
kade kalieuran
kade kalieuran
sugan teh sumembah ka Allah teh
biasa bae ku omongan jeung pupujian.
Enya kitu tea mah kapan eta mah
Enya kitu tea mah kapan eta mah
ngan ngabejaan,
tegesna nitah soteh kana prakna
lain nitah ngalelewe,
eta pang pentingna (voornaamste)
kalimahna naon ?
Alfatihah,
Alfatihah,
sabab teu aya deui kalimah
anu pang pentingna lian ti fatihah.
Naon Sundana ?
Naon Sundana ?
Atawa surahna ?
Ari maksudna mah
Ari maksudna mah
urang teh nyuhunkeun
kanu Maha Suci,
supados ditungtun
kana jalan nu lempeng sarta suci,
ulah ka jalan nu sasar sarta masiat.
Jadina teh nyuhunkeun
Jadina teh nyuhunkeun
ditungtun kana jalan lempeng ulah nu sasar ?
Sumuhun.
Ari urang geus terang jalan-jalanna
Sumuhun.
Ari urang geus terang jalan-jalanna
ka sifat nu lempeng jeung nu sasar ?
Pamendak abdi mah,
Pamendak abdi mah,
jalan nu lempeng tangtos
ka sifat kabeneran atawa kahadean,
nu sasar tangtu kana kagorengan.
Tah geuning geus ngartos,
Tah geuning geus ngartos,
anu sasar anu lempeng,
tegesna sasar lempeng geus aya di urang
ngan kantun urang nu milihna
tegesna nya ngalakukeun,
naha atuh urang teh
unggal waktos menta ditungtun,
kapan hade goreng geus aya di urang.
Eta bae supados tiasa ngambah jalan
Eta bae supados tiasa ngambah jalan
anu lempeng tea,
numawi mindeng nyuhunkeun oge.
Naha kira-kira
Naha kira-kira
lamun urang hantem nyuhunkeun ditungtun kana jalan nu lempeng,
tapi kalakuan urang
ngadatkeun kalakuan goreng
naha tiasa dijabah ?
Nu tangtos moal.
Tah geuning kahartos,
Nu tangtos moal.
Tah geuning kahartos,
kiyeu geura
kapan Allah mah geus kun payakun,
hade goreng geus aya di urang
ngan urang nu kudu boga kanyaho (Elmu)
anu matak kudu bisa ngelmu oge,
nya-eta pigeusanneun milih-milihna,
elmu nu dipake tahapan pakeun
nincak jalan hade,
kalawan prak nunda gorengna.
nu gorengna urang tobatan.
ari Tobat ka saha ?
Nya kanu Maha Suci.
Naha da Allah mah
nu gorengna urang tobatan.
ari Tobat ka saha ?
Nya kanu Maha Suci.
Naha da Allah mah
moal ngaganjar moal deuk nyiksa,
ari tobat mah eta kudu ka diri sorangan , tegesna kudu eureunan kalakuan
anu karasa goreng,
sabab anu ngaganjar jeung nyiksa mah
buah-buahna kalakuan urang keneh bae.
ari sumembah ka nu Maha Suci kumaha ?
Kieu tah,
ari sumembah ka nu Maha Suci kumaha ?
Kieu tah,
ari sumembah ka Maha Suci mah
teu kenging ku lisan bae,
tapi kedah prak,
kalakuan urang wujudkeun nu sifat suci, tobatna nunda kalakuan nu goreng
anu geus kasorang ulah deui-deui dipilampah, malah geuning talari sepuh-sepuh mah
kudu korban meuncit sipat bangsa hewan
sarta urang teu meunang ngakan deui dagingna ,
eta hartosna sifat-sifat ka hewanan
nu aya dina kalakuan urang kudu di peuncit, tegesna sina paeh atawa leungit,
sarta urang ulah ngakan deui dagingna, hartosna ulah ngicip-ngicip deui,
sarta ceunah ceuk kasauran mah
unggal Mulud kudu indit neukteuk buntut
ka Cirebon hartina sing inget urang ngarereb
di dunya keuna basa owah gingsir,
bisi poho sang hewan buntutan deui
tegesna ulah nyorang deui,
kalakuan anu goreng geura teukteuk, mukedaskeun dina wedal Kanjeng Nabi, tegesna kalawan Rasa Sejati,
nu aya dina balumbang timurna Rasa Caang sing cara somorot bulan tanggal 12 Mulud,
tah sing kaharti
solat eta mah sumembah kalawan husu,
Iman,
Tauhidna,
Marifatna kalawan Islamna,
gumulung ngajadi hiji,
nyungsi bibit kasucian,
ngudag arah ka Allahan,
moal keuna ku hama haram jeung batal
da eling salamina.
Jadi teges ari ngaran-ngaraning
Jadi teges ari ngaran-ngaraning
sumembah mah
kudu kalawan prakna tegesna kalakuan ?
Enya atuh,
Enya atuh,
mun jelema keur resep di sifat goreng ,
sarta sabalikna
mun keur milampah kahadean,
hartina keur sumembah kana wujud Suci.
Tapi lebah dieu kade kaliru ku kasareatan,
loba jalma nu ibadahna getol,
tapi kalakuannana sulaya tina sembahna tegesna tekad ucap lampahna paaing-aingan, jajauheun kana bener nu kitu jalma kafiran,
tapi tetep ari martabatna mah kolom kasasar, kasasar oge lain kasasar karampa,
tapi sasar teu boga ageman
ceuk basa arab mah ba'id.
Tapi kumaha urang dina cara-cara umum, kapan dina lumbrahna pada kaula mah
Tapi kumaha urang dina cara-cara umum, kapan dina lumbrahna pada kaula mah
ibadah teh loba nu ngan semet lisan.
Naha ari urang gumantung ka lumbrah,
Naha ari urang gumantung ka lumbrah,
eta urang boga rumasa tekad sumembah
ka Maha Suci,
lain tergantung kana persoonlijk ?
Ari patekadan mah tergantung ka persoonlijk ngan eta bae kumaha keur lumbrah ?
Naha urang milu ambil pusing
Ari patekadan mah tergantung ka persoonlijk ngan eta bae kumaha keur lumbrah ?
Naha urang milu ambil pusing
ka lumbrah nu salah,
nu sarare keneh teges tacan hudang
ka bagian ka Allahan ,
tapi urang sorangan geus beunta,
teges geus awas ka nu di maksud,
naha urang rek sare deui bae ?
atawa terus berjalan.
Eta bae panginten ari teu nyumponan kasare'atan mah,
Eta bae panginten ari teu nyumponan kasare'atan mah,
jadi omong pada kaula.
Euh atuh, ari jadi omong mah tangtu,
Euh atuh, ari jadi omong mah tangtu,
da kaayaan nu kitu pagaweanana manusa, goreng ku gorengna,
hade ku hadena
teu weleh jadi tutur catur,
buah carita,
goreng dipojok hade dipojok,
mana palebah dinya kuatkeun Iman urang,
sing bisa tirakat ngetan,
lain ngetan ngakan ketan,
atuh eta mah matak mejen,
tapi siloka ngetan hartina
sing kuat ku kapanas hate,
tapi umum oge ari beunang mah
geura tungtun bae,
pecak-pecak elmu urang
geura tembongkeun ibarat konci,
pecak asupkeun,
tapi lamun sakira sereg mah entong dipaksa , temahna matak rujad duduluran,
sing emut ka saurna Dewa Brahma
ka Sidarta Kapilawastu
nyebutkeun kana tujuan Buda Sidarta,
yen lamun kabeh manusa cara manehna, tangtu alam dunya moal rame,
sarta kumaha jawab Sidarta ?
Kuring teu rek ngomean nu embung,
tapi arek soteh ngomean nu daek
kalawan anu geus hirup akal pikirannana
katut perasaannana.
saha ari Guru mursid,
saha ari Guru mursid,
nu aya di badan urang.
Ari nuduhkeun mah teu bisa,
Ari nuduhkeun mah teu bisa,
da sa-enyana sing saha oge susah,
ka ngaranan boga Guru mah
kudu geus bisa guguru.
ngan asal ngartos bae,
ngan asal ngartos bae,
keun bae guguruna mah
malah mandar saeutik-eutikeun tiasa.
Kiyeu eta mah,
ari sa-enyana guru mursid mah
taya lian anging sifatna Allah,
sabab ngan sifatna Allah
anu bisa akrob jeung Allah jeung Rasullulah teges bisa lumebet lahirna ka Baetullah, batinna Baetal ma'mur.
Nya-eta
Nya-eta
Kudrat, Iradat,
Ilmu, Hayat,
Sama, Basar,
Kalam
atawa Sara jeung Rasa,
atawa Rahman jeung Rahim,
atawa Jirim jeung Jisim,
jadi kanyataannana mah
nya ieu, Muhammad Majaji
jeung Muhammad Hakeki.
Lahirna urang diajar ku majaji
kalawan pangawasa Pangeran,
urang jadi loba kanyaho,
guna pangartina;
batinna diajar ku hakeki
kalawan Kudrat, Iradat Pangeran,
urang jadi boga perasaan guna kaluhuran budi.
ibaratan na ku isarah supados jelas ngartina.
Kiyeu tah
hiji ewe salaki,
upama ngumbara ka negri Walanda,
diditu cunduk ka waktu ninggang ka mangsa eta jelema teh boga anak,
anakna geus tangtu adat tabeat
kalawan basana nu ilahar dipake didinya, malah kadaharannana oge tangtu kadaharan nu aya didinya,
tah ku rarasaan eta budak mah
manehna teh bibit urang Walanda,
kabetahan karasa taya wates wangena.
Tapi sanggeusna akir baleg
sarta geus boga kanyaho,
manehna kakara ngarti
yen manehna teh asal urang tanah Jawa, ngajuru salebet ngumbara
ayeuna eta budak salin perasaan,
keukeuh cumantel
hayang bisa mulih ka Jati
mulang ka Asal
tegesna hayang bisa balik
ka nu diibaratkeun tanah Jawa tea.
Tah ku margi eta,
Tah ku margi eta,
ku ka mistian mah
anu baris ditanya ku eta budak teh,
teu aya deui anging Indung Bapana,
da ngan eta nu wajib dicukcrukna ,
ngan eta nu jadi Guru Mursidna,
urang ge nya kitu
geura kanyahokeun bae "Rohmani Rohim"
da eta nu asal tina Datna Gusti.
Ngan ayeuna etang-etang panutup,
gampil kapayun urang teraskeun deui . . . . . . . . . .
Ibarat cai,
Ibarat cai,
ku kaayaan geus jadi ijs (es),
upama disidikeun es teh bet cai wungkul,
kitu deui badan urang,
upama di sidik-sidik mah Jas-mani teh Rohmanian,
Roh-himna berguna keur ngarasakeunnana . . . . .
Atuh ayeuna mah ibarat keur jadi es,
Atuh ayeuna mah ibarat keur jadi es,
ulah resep dibungkus ku tai ragaajian bae, jeung ulah ngahayoh neangan raga-jieun bae bisi urangna
(es teh caina ngahiji jeung RAGA-JIEUN). Hartina mah
sukma urang ulah akrob
jeung raga-jieun (stoffen),
tapi samistina upami urang
hayang ngahiji sareng Allah
nyalindung bae atuh ti ayeuna keneh
kana wujud anu sarae,
moal salah deui lugayna jasmani teh ROHMANIROHIM (sifat nu nyipatan)
ka urang bakal kana Dat-na deui . . . . .
Es nyalindung ka cai,
leungit es jadi deui cai . . . .
TA'UDZ atuh,
anu tangtu bakal aya di-nu di-salindungan . . . . . .
Tidak ada komentar:
Posting Komentar