Sabtu, 21 Mei 2022

PANYELANG (BUDI DAYA 13)

PANYELANG 
(BUDI DAYA 13)



sajatina kuring, jeung jalan-jalan na 
manutan ka Guru 
geusan panutan urang tea.

dimana ngancikna kuring, 
kieu ... urang na mah tadi oge diterangkeun yen hanteu arah hanteu enggon
ceuk dalilna mah 
"Billa haefin billa mukanin" , 
malah ku ahli elmu Haq mah 
aya oge nu terus mi Allah ka Ingsun , nyebutkeun ngadegkeun bumi langit teh 
ku ayana urang, 
da lamun euweuh urang mah, 
moal aya naon-naon , 
nu kieu oge bener, 
ngan hanjakal teu kebat nyungsina
benerna mah 
sanggeus terang ka Ingsunna 
terus malik nincak 
tahapan ilmu (kanyaho), 
kang adadidayaken alam kabeh, 
lan kang sinembah siang kalawan dalu, 
anging Gusti Kang Maha Suci (Bismilahi).  

anu mana,hayang sidik, 
kapan ari anu kasebut aya mah 
tangtu aya datnaaya sifatna. 

ari dat, sifat mah; 
mohal aya dat lamun euweuh sifat, 
mohal aya sifat lamun euweuh dat, 
sabab ayana dat tangtu tina sifat, 
kapan ari urang mah disebut dat
da puguh tetela nu aya mah jirim
dituduh sifat da nu aya puguh jisim
tetela ayana teh dina sajatining suwung, suwung oge lain suwung elmuna, 
sare'atna nya-eta nyebut suwung teh 
kana lolongkrang dunya, 
kitu oge lamun teu nyahoeun 
yen alam pinuh ku hawa-hawana
Ieu mah hakekatna suwung 
teu aya ancikaneunnana, 
ceuk basa Jawa mah 
aya dina kubur kang alus jisim kang lantip
Jadi ieu mah disebut aya teh, 
lain aya anu kasaksi ku pancadria lima, 
tapi ayana teh 
karasa jeung katingal ku awasna per Elmuan. 

Geuning ku salah sahiji elmu hakekat nyebutkeun yen urangna teh 
hakekina Muhammad, 
anu matak sok dititah tirakat 
supaya ma'ripat ka dinya, 
samangsa-mangsa geus ma'ripat ka dinya 
syah enggoning jadi sucina, 
sabab, 
Haq Muhammad Haq Allah 
anu dalilna : 
Illa haki bila haka, 

eta kumaha cing mangga terangkeun deui.

naha bet leos kadinya, 
atuh mangke kaliru deui, 

nu disebut hakekina Muhammad mah, 
lain urang tapi jisim, 
geuning disebutna oge Muhammad hakeki, 
ari jirim kapan Muhammad majaji, 

enya ari Muhammad Hakeki jeung Majaji mah kapan Rahman Rahim Pangeran
nya pantes disebut Hak Allah, 
hartina sifat Allah, 
anu nyifat dina insan

ari urang mah 
tetep barang kajadian 
tina Rahman Rahim Pangeran; 

ari eta nu disebut 
Hakekina Muhammad 
ku elmu tarekat mah, 
kapan Johar Awal tea, 
bibit saeusina alam kabeh, 
ari nu matak bisa katingal 
sabab sajatina sare'at, 
eta ditutup, 
saperti irung, panon , ceuli, sungut. 
Eta pancadria dipepetan, 
turug-turug mentas tirakat, 
nya tangtu kana ngaburinyai teh. 
Ari mestina mah anggur buka bukakeun sangkan Hayat, Sama, Basar, Kalam hidayat 
ti Pangeran beunang dipake ku sarerea, hartina, 
boga elmu ulah ditutup
pangabisa ulah disidem
anggur sebar-sebarkeun, 
etang-etang berjama'ah, 
sing emut kana suluk kacirebonan, 
dina tangga Gunung Sembung, 
dina tangga ka tilu mah, 
ngan panggih jeung kuburannana putri Cina anu sabeulah kajero sabeulah ka luar. 
Hartina : 
sanajan jembar 
pangawasa (Kudrat), 
loba Kadaek (Iradat) 
jeung pinuh Kanyaho (Ilmu) 
lamun teu daek berjama'ah 
alias ngamonopoli elmu, 
tetep dina martabat 
sapotong Islam sapotong Kapir, 
anggur tangga nu opat deui geura bukakeun, nya-eta kudaek berjama'ah tea, 
ngabukakeun Hayat, Sama, Basar, Kalam, kakara panggih jeung kuburan 
Syeh Sarifhidayatullah 
teges Hidayatna Pangeran 
anu bakal nungtun 
ka sagara Kasampurnaan. 
Jeung deui ari rupana Nur Muhammad mah moal katingal ku panon kapala 
moal katingal ku panon kolbi, 
da kaayaan nu kitu teh lain pikeun lalajoaneun geusan maen toong, 
tapi pigeusaneun manusa daek amal ibadah, tahapan mulih ka jati mulang ka asal tea.

kaayaan centraal atawa sagarana, 
dina leresan 
jirim 
jisim jeung 
urangna.

jirim kapan tina cahaya Jan
nya ari Jan oge, 
ayana teh asal tina 
Kudrat, Iradat, Ilmu, 
ari sagarana nya Wujudullah, 

ari jisim kapan ti Nur Muhammad, 
Nur Muhammad tina 
Hayat, Sama, Basar, Kalam, 
ari sagarana nya Rasullulah, 

ari urang kajadian, tina 
Kudrat, Iradat, Ilmu jeung Hayat, Sama, Basar, Kalam Pangeran anu tumiba ka lahir, 
nya pangeusina ieu alam tea

nu embung balik ka swarga, 
nu ceuk sajarah ambia mah, 
geus tetep tumetep batan betah di dunya, tegesna 
sagarana urang nu goreng mah 
anging tetep di Idajillanattulah..

Kumaha mun urang tea hayang kana 
" Inna Lilahi Wa Inna Lilahi Ro'jiun, 
tuluy bae solat, 
nya-eta tobat ngalebur dosa, 
supaya meunang ganjaran.

Naha geus bisa solat ?

Kantenan bae samalah taya kendatna unggal waktosna oge rayi mah tara teu nyumponan.

Saha nu solatna ? 
diri atawa Jirim jeung Jisim ? 
Cing mangga atuh lenyepan, 
geuning urang sajeroning Solat, 
Jirim jeung Jisim mah 
sakitu madepna ka Pangeran 
ari urangna mah, 
geuning jongjon utrak-atrok, 
luas-leos kana barang dunya, 
ka sawah ka panglalajoan, ka barang alus, 
mun lalaki sok leos ka nu luis, 
mun awewe sok leos ka nu kasep. 
Lebah dieu saha nu rek meunang ganjaran  
diri atawa Jirim jeung Jisim ? 

meureun sifat ganjaran teh 
bagiannana nu solat , 
ari bagian nu utrak-atrok mah 
nya tetep kadunyaan bae, 
anu matak rayi ulah ngaku geus bisa solat 
ka Pangeran, 
ari masih kangen kana sifat lahiriah, 
alias sok utrak-atrok keneh bae mah, 
anggur mangga turutan 
diajar rasa rumasa tumarima 
sakjeroning solat, 
kana kamurahan Pangeran, 
nu teu aya wates wangenan, 
jeung deui turutan salamina 
ulah ngan dijero keur sambahyang bae 
tobat ka Pangeran teh 
mangga diajar eling salamina, 
tumamprak lir bakakak, 
eta ngaranna padikiran hirup, 
tegesna langgeng eling ka Pangeran, 
lain dikir nu rebuan, 
ngintip asup kaluarna napas, 
da sadaya manusa ge pada nyaho 
yen "La illah ha illaloh", 
teh hartina : 
euweuh deui anu aya anging Allah, 
ulah dihantem dibaca 
dibarengan jeung kaluar asupna napas bae, ulah puguh geus lieur ku dikir 
nepi ka lengna teu eling, 
hayoh ngaku. 
Napi Isbat , 
akrob jeung sagaraning Hayat, 
sarta lamun geus nyaho mah 
yen teu aya deui anu aya anging Allah, 
geura gede rasa rumasa 
sing husu geusan nganuhunkeun 
kana Roman-Rohim Anjeunna. 

Tah 
pantesna urang disebut sagirna Idajil teh 
da bongan beurang peuting anging sifat dunya anu di pi iman teh, 
lain sifat anu langgeng 
teges anu henteu ka purba ku dajal 
atawa dat nu keuna ku ajal. 
Lahiriah nu di pupundi , 
eta nu jadi muridna Idajil
anu ngagem, jimat cai nirmala
teges bakal langgeng hirup di dunya 
sipat-sipatna nu gunta-ganti 
ari rasana mah 
ka purba ku inten ratna dumilah
sawarga naraka aya di dunya, 
numatak ayeuna sok jadi cita-cita 
jeung pangimpian urang, 
ngeunteung nyawang ka inten dumilah, 
nilik-nilik pigeusaneun ngancik, 
nyawang pigeusaneun mulang, 
nerangkeun eusining sawarga, 
widadari 40, 
apel, anggur jeung papaesna permata, 
beurang peuting neneda kanu Kawasa 
mun dina mulang hayang ka dinya.


Uruy ku widadari lintuh,
hayang ku widadari lenjang,
bogoh ku widadari montok,
sono ku widadari denok.

Barang dahar henteu kalawan didahar 
sagala geus seubeuh manten. 
Aduh tobat....
tetela eta mah barang nu anyar, 
pang bibita Idajil, 
ngarah anut manut ka manehna, 
eusina inten dumilah 
atuh da puguh di dunya 
ngan ka-ni'matan dunya bae nu ka tembong , lain ni'mat nu sajati, 
tetela ni'mat pulasan. 
Ari kana Hidayatna Allah Ta Allah 
anu aya dina diri mah kaluli-luli, 
henteu ngarasakeun rasa sapa'at 
nu aya dina dirina, 
keukeuh pateukeuh kabengbat 
ku rasa pulasan eusining inten dumilah
anu matak, 
geuning perlambangna para Ambia, 
yen malaikat Idajil teh 
ayana di dunya sakitu betahna
nepikeun ka dipapagkeun ku para malaikat Jabrail, Mikail, Isrofil, Ijrail, 
keukeuh bae mugen, 
teu daek mulang ka Asal. 

Kapan Sawarga teh 
sagaraning rasa-rasa Kani'matan, 
sedeng Alam Dunya mah 
kapan alam pangabuian nurut alam nu bingung, sakabeh pangeusina kaancikan sifat susah. Tapi naha sakadang Idajil teu kersaeun mulih ? Tah eta mangga lenyepan. 

Hartina : 
urang hirup di lahir ulah nepi keun 
katarik ku pangawasa dunya
nepi ka tibelat sieun ku maot
padahal jasmani mah paeh 
siga hirup soteh meureun bae 
eta sipat paeh kapanjingan sipat Hirup 
saperti sare, kade atuh gundam , 
ari rupa manusa tapi laku lampah jiga Idajil ! Nepi ka embung mulang ka Asal, 
atuh sulaya tina tangtungan elmu. 
"Hirup nuhun, paeh rampes". 
Komo lamun urang salawasna 
mikahayang sifat-sifat kadunyan , 
sanajan luhung elmuna, 
jembar pangabisana, 
tangtu sasarannana teh 
moal terang ka Allahan. 
Sakaratna hese, 
da melang ku dunya, 
kahayangna mah mobil, 
sawah ge hayang dibawa, 
teu ngingetkeun gubragna ka dunya teh 
teu mamawa nanaon. 
Tah nu matak urangna teh, 
sagirna tina Idajil tea.

Ngan eta 
nu diibaratkeun para malaikat opat 
nu mapagkeun tina naon nyatana ?

Eta nu di ibaratkeun malaekat opat 
nya eta, 
Hayan, Samian, Basiran, Mutakaliman
nu matak ku ahli elmu mah disebut :

Ijrail ibaratna sagarana hirup
Minkail ibaratna sagarana rungu
Isropil ibaratna sagarana tingal
Jabrail ibaratna sagarana ngandika

Mencarna ka Lahir, 
sumeren ka para Rasul
Adam ibarat hirupna
Enoh ibarat danguna
Ibrahim ibarat tingalina
Musa ibarat pangandikana
Isa Rohna 
eta pangawasa nu 4, jeung
Muhammad eta haqna atawa Rasana

Eta mah masih kaliru keneh, 
naha Hayat teh dina napas urang ?
Sama teh dina denge urang ?
Basar teh dina awas urang ?
Kalam teh dina omong urang ?

Hayat, Sama , Basar, Kalam, 
nu ti Nur Muhammad mah 
lain hirup napas, 
lain denge ceuli, 
lain awas panon, 
lain omong sungut; 

kade palebah dieu kaliru, 
karana upami salah paham, 
engkena tangtu sulaya 
miguru kana adegan salira ku anjeun, 
kapan loba paguron, 
anu nitah tauhid solat, 
supaya nyipta rupa sorangan 
gawena sok mindeng ngeunteung, 
nilik diri nyawang badan, 
terus dicipta sajeroning solat, 
karana cenah engke dimana urang 
rek sah ti dunya, 
nu baris mapagkeun teh 
kudu nu jiga rupa urang, 
tah eta asup kana golongan elmu Ingsun, mangkade nyimpang kadinya . . . . . . . .

Kiyeu atuh.....


  • Tina Kudrat upamana  jadi panon
  • Tina Iradat nya kadaekna panon, nyaeta ngawaskeun,
  • Tina Elmu nyaeta sanggeusna awas, tegesna kanyaho awas, nya kadaekna pangawasa panon.
  • Kanyaho omong nya kadaekna pangawasana sungut
  • Kanyaho denge nya kadaekna pangawasana ceuli
  • Kanyaho hirup nya kadaekna pangawasana napas.
Ari ti Nur Muhammad kapan ti Rasa 
lain ti sara; 

nya-eta :


  • hirupna perasaan
  • dengena perasaan
  • tenjona perasaan
  • omongna perasaan
Saperti kieu : 

Panon urang kahiji nu musapir, 
sanggeusna awas, 
rey perasaan urang awas, 
yen nu musapir teh tangtu jelema melarat, mindeng tinemon jeung lapar, 
ari lapar tea kapan karasa nya ku rasa, 
geuning sakitu teu ngeunahna, 
terus urang hayang mere, 
tah eta awasna sifat basar mah.

Tapi, upamana rasa urang geus awas 
yen eta nu musapir mindeng tinemu 
jeung lapar, 
rasa urang geus ngomong 
yen urang lamun aya, 
sawajibna kana mere, 
tapi urang keukeuh teu daek mere, 
boga rasa kana lebar , 
eta tacan hirup rasana
ari kuduna jeung nyipat ka Pangeran 
tegesna jeung welas asihna
tah nu kitu kakara disebutna: 
Hirup, 
Ngadenge, 
Nenjo, 
Ngomong, 
oge sarua jeung Urang teh 
kasorotan ku Nur Muhammad 
nincak kana tahapan luhungna budi.

Tadi kasaurankeun nyebatkeun 
yen urang sagirna Idajil, 
anu asup kana golongan setan 
ngancik di lahir 
embung dipapag 
ku nu diibaratkeun malekat opat , 
tah lamun urangna 
hayang mulang ka Asal 
tegesna daek dipapag ku sipat nu opat 
kudu kumaha urang migawena ?

Kieu eta mah, 
mimitina kudu ku perasaan , 
tapi kudu ku jalan budi jeunku pangarti, sabab 
ku jalan pangarti wungkul mah lapur, 
hamo bisa katekan , 
tanwande ngawujud ka sareatan , 
ana pana teuing sok nimbulkeun kahawekan

Sanggeus hirup rasa urang, 
tuluy praktek  Sareatna, kudu ngajauhkeun kalakuan goreng
nyalindung kanu hade

Hakekatna
sumembahna kana Wujud Nu Suci
jeung manut ka Rasa Nu Sejati. 

Tarekatna
milampah Welas jeung Asih 
ku jalan ngahajatkeun 
Kudrat , Iradat, Ilmu urang, 
guna, 
Ngahirupkeun nu paeh Rasana , 
nya-eta nu rasana tumungkul 
ka sifat dunya 
pek sina mangeran ka Allah.

Ngadengekeun nu torek, 
nya-eta nu rasana wungkul 
ngadenge kana sifat-sifat kadunyaan 
sina ngadengekeun ka Allah an.

Nenjokeun nu lolong, 
nya-eta nu rasana ngan wungkul awas 
ka sifat-sifat lahirian (kadunyaan) 
sina nganyahokeun ka Allahan.

Ngomongkeun anu pireu,
nya-eta nu rasana ngan wungkul  
dipake ngomong kadunyaan 
sina ngomongkeun ka Allahan.

Geura tungtun 
supaya rasa-rasana nyungsi 
kana kasucian 
muru kana arah ka Allahan 
nya segarana kasampurnaan tea.

M a r i p a t n a 
engke dimana kalakuan urang geus ngawujud, tegesna geus aya dina bagian suci.

Demi samangsa-mangsa geus suci, 
tangtu engkena tunggal deui 
jeung Wujudna Nu Maha Suci.

Naha teu nganggo tirakat ?

Henteu, 
ari elmu nu nganggo tirakat mah, 
kayaning 
puasa, ngetan,ngabeuti, ngalalab, mutih, matang puluh, nyenen kemis, 

etamah kaasup kana elmu tawajuh
elmu nu mi'iman kana kalimah, 
malah ngaku ge 
yen kalimah beunang nyumpahan guru mah Konci iman atawa suci, 

asana henteu kaharti ku akal 
heunteu kapikir ku pikiran, 
naha Allah teh budak kitu 

Bet beunang ditukeran ku kalimah 
beunang nirakatan, 
mun panto tea mah, 
jol kalimah beunang tirakat, 
gancang bae ku Allah teh dibuka, 
duka atuh tah leresan eta mah, 
ngan asana mah tetep pamohalan, 
cita-cita (bijgeloofd egoisme wungkul). 

Allah mohal beunang diolo ku jampe
sing boga pikiran bae atuh 
da urang teh geus akir baleg 
(geus aya Ingsunan).

Urusan tirakat eta mah 
berhubung jeung ka-majajian, 
lain ka-hakekian, 
ulah boga rasa 
yen lamun majaji disiksa, 
hakekina tembong, 
kapan ari hayang salamet, 
badan kudu cageur jeung 
laku kudu bageur
supaya elingan sehat, 
aya oge nu katimbang ku akal, 
kasurti ku pikiran anu sehat, 
urusan tirakat mah 
pondamentna kana nguatkeun kahayang 
( wil versterking ), 
tapi kahayang oge 
nya tangtu kana sifat lahir bae, 
tetep bagian ka Allahan mah 
teu beunang dihontal ku jampe (sugestie) jeung teu beunang ditirakatan 
ku macem kumaha oge.

Jeungna deui, 
mangga aos riwayat bangsa proffesor 
nu ngudag sifat lahir (materialisme) oge 
dina enggoning nguatkeun kahayang 
supaya laksana, 
dina tirakatna teh lain dihaja 
ngan estuna ku fanana bae, 
nepi kana dahar 
kana sare 
kaluli-luli.

Jadi tetep bagian ngudag 
ka arah ka Allahan mah 
teu meunang tirakat ?

Ari na nyebatkeun tetep teu meunang mah henteu, 
kapan salira urang oge kagungan timbangan 
ku anjeun, 
ngan bae mangga manahan, 
urang upami nyungsi rasa sejati mah, 
rasa urang atuh ulah disiksa  
tegesna lamun urang nyungsi nu ngeunah, 
ulah diteangan di nu teu ngeunah.

Mun neangan Gula, 
kudu diteangan amis
ulah diteangan dina haseum
atuh nya tangtu sulaya sifat sulaya rasa. 

Tah mangkade urang nyimpang kadinya 
puguh jeung cuka hayoh diaku jeung gula, 
keur sulaya pamanggih teh 
tambah kaancikan reueus, 
umangkeuh, terus boga panyakit ngewaan 
ka nu teu saikhwan, 
ngufur ngafir ka nu sejen, 
teu rumangsa ageman sorangan oge nyaliwang, 
mun ngajungjung serena tea mah, 
hayoh cikalong anu diaku, 
disurup-surup direka-reka, 
keukeuh piteukeuh dibelaan 
kurang dahar kurang sare 
kudu disebut cikalong, 
paharus-harus catur, 
pabisa-bisa carita, 
katurug-turug enggon-enggoning umaku teh, 
ari kalakuan mah 
sok nirca keneh.

Jeung deui urang 
anu matak di urang 
mencar rupa-rupa elmu teh, 
ku majuna pangarti, 
nyusul saur ngudag basa, 
hayang tambleg hayang sidik, 
ka Allah ka Rasullulah, 
ngan rajeun oge nu kaliru milarina, 
bet kana bagian Kudrat, Iradat, Ilmu, 
nyungsi bibitna ka-sareatan, 
usul-asal nu gelar tina cahaya. 

Geura urang terangkeun, 
anu patali jeung cahaya opat nu rupana beureum, koneng, bodas, hideung tea 
ageman nu dianggap Allah 
ku nu ngaku nyekel jeung batin-batinna 
anu percaya.

B e u r e u m = ceuli = bayah
mi-Allahna ka Rohaniah (Getih)
Anggapannana hirup teh getih 
karena lamun euweuh getihan mah maot.

K o n e n g = jajantung = napas
mi-Allahna kana Napas (mutmainah)
Anggapannana hirup teh napas 
karana lamun euweuh napas mah maot, nganggap sagirna napas, 
kabirna suwung.

B o d a s = ati = mata
mi-Allahna kana sir
Anggapannana indung lanjang bapa bujang, urang geus aya dina asal 
enggeus ngancik dina awit 
nya eta alam sir tea.

H i d e u n g = hamperu = sungut
mi-Allahna nya ka Isun 
atawa 
ya Allah ya Isun

Gumulungna nu opat 
mi-Allah kana elingan. 
Sagirna elingan, 
kabirna Allam.

Tah sakitu lobana nu dianggap Allah 
ku sabagian elmu tarekat 
tapi kabeh oge bagian blok opat bae, 
mana nepi ka ayeuna teu eureun-eureun ngadukeun harti, 
ari harti tea nya asal tina pangarti, 
ari pangarti tea kapan teu aya watesna 
unggal bulan beuki tambah, 
ari rasa dirina mah kaluli-luli,  
teu nyahoeun 
yen nyungsi kasucian mah 
teu beunang diberik ku pangarti 
diudag ku pangabisa wungkul.

Ayeuna mah 
sing kahartos, 
sing kapaham 















ngan sing emut bae, 
naha urang nu nge-sahkeun kitab ? 
atawa kitab nu ngesahkeun urang ?



kahusuan agama .



supaya khusus kana solat, 
supaya entong sok utrak-atrok.

supaya bisa  babarengan 
sareng jirim sareng jisim ?



Ari nu disebut solat teh naon ?

Sumembah ka Maha Suci.

naha urang Geus bisa sumembahna ?

kedah kumaha supados tiasa tauhid.

Samemeh diterangkeun patauhidan solat,  urang kedah ngartos heula, kana wincikannana, naon nu matak urang sok ngalakonan waktu, sembahyang di saban-saban mangsana.

Ari  gelarna agama disebat pagawean.

Tah yaktos pisan pangna disebatna pagawean, tah urang teh rek ngagugulung pagawean 
atawa arek digawe.

Kapan eta oge digawe ku kalimahna 
kalawan prak nangtung, 
lungguh, 
ruku, 
sujud, 
jeung paneda anu nyumponan cara-carana.

urang wincik 
Mimiti nu diaos 

Adzan, 
Muji ka Allah nu sifat Akbar.

Naon hartina Akbar ?

Agung, 
jadi teu aya deui nu agung 
salian ti Maha Suci.

naha parantos terang kalawan percayana 
yen Allah teh Agung ?

Kantenan terang kalawan percanten 100 % 
yen Maha Suci teh kalintang agungna.

Tah geuning mun parantos terang kalawan percaya mah parantos bae tong di omomg-omong keun diapalkeun unggal solat, 
da puguh Maha Suci mah geus tetela 
agungna, jembarna, kawasana, 
geus teu kedah deui di puja-puji 
da sadaya puji oge kagungannana, 
urang oge kapan usik malik pupujian oge 
ku pangawasa Anjeunna keneh, 
tah parantos kitu ngaos naon, 
tapi ulah salah paham, 
lain rek nyarek make kalimah eta, 
ngan gera prak kalimah anu diucapkeun teh geura lampahkeun !

saparantos kitu urang ngaos 
yen teu aya deui anu disembah anging Allah . . . . . . . . .

naha Parantos terang ayeuna 
yen nu wajib disembah anging Allah, 
atuh geura prak
sagala ulah tuturut munding, 
ari prak mah teu acan keneh, 
taya deui nu wajib disembah 
anging Allah, 
na kumaha eta nu parantos nyembah ka Allah ?

kade kalieuran 
sugan teh sumembah ka Allah teh 
biasa bae ku omongan jeung pupujian.

Enya kitu tea mah kapan eta mah 
ngan ngabejaan, 
tegesna nitah soteh kana prakna 
lain nitah ngalelewe, 
eta pang pentingna (voornaamste) 
kalimahna naon ?

Alfatihah, 
sabab teu aya deui kalimah 
anu pang pentingna lian ti fatihah.

Naon Sundana ? 
Atawa surahna ?

Ari maksudna mah 
urang teh nyuhunkeun 
kanu Maha Suci, 
supados ditungtun 
kana jalan nu lempeng sarta suci
ulah ka jalan nu sasar sarta masiat.

Jadina  teh nyuhunkeun 
ditungtun kana jalan lempeng ulah nu sasar ?

Sumuhun.

Ari urang geus terang jalan-jalanna 
ka sifat nu lempeng jeung nu sasar ?

Pamendak abdi mah, 
jalan nu lempeng tangtos 
ka sifat kabeneran atawa kahadean
nu sasar tangtu kana kagorengan.

Tah geuning geus ngartos, 
anu sasar anu lempeng, 
tegesna sasar lempeng geus aya di urang 
ngan kantun urang nu milihna 
tegesna nya ngalakukeun, 
naha atuh urang teh 
unggal waktos menta ditungtun, 
kapan hade goreng geus aya di urang.

Eta bae supados tiasa ngambah jalan 
anu lempeng tea, 
numawi mindeng nyuhunkeun oge.

Naha kira-kira 
lamun urang hantem nyuhunkeun ditungtun kana jalan nu lempeng, 
tapi kalakuan urang 
ngadatkeun kalakuan goreng 
naha tiasa dijabah ?

Nu tangtos moal.

Tah geuning kahartos, 
kiyeu geura 
kapan Allah mah geus kun payakun, 
hade goreng geus aya di urang 
ngan urang nu kudu boga kanyaho (Elmu) 
anu matak kudu bisa ngelmu oge, 
nya-eta pigeusanneun milih-milihna, 
elmu nu dipake tahapan pakeun 
nincak jalan hade, 
kalawan prak nunda gorengna.

nu gorengna urang tobatan.

ari Tobat ka saha ?

Nya kanu Maha Suci.

Naha da Allah mah 
moal ngaganjar moal deuk nyiksa, 
ari tobat mah eta kudu ka diri sorangan , tegesna kudu eureunan kalakuan 
anu karasa goreng, 
sabab anu ngaganjar jeung nyiksa mah 
buah-buahna kalakuan urang keneh bae.

ari sumembah ka nu Maha Suci kumaha ?

Kieu tah, 
ari sumembah ka Maha Suci mah 
teu kenging ku lisan bae, 
tapi kedah prak, 
kalakuan urang wujudkeun nu sifat suci, tobatna nunda kalakuan nu goreng 
anu geus kasorang ulah deui-deui dipilampah, malah geuning talari sepuh-sepuh mah 
kudu korban meuncit sipat bangsa hewan 
sarta urang teu meunang ngakan deui dagingna , 
eta hartosna sifat-sifat ka hewanan 
nu aya dina kalakuan urang kudu di peuncit, tegesna sina paeh atawa leungit, 
sarta urang ulah ngakan deui dagingna, hartosna ulah ngicip-ngicip deui, 
sarta ceunah ceuk kasauran mah 
unggal Mulud kudu indit neukteuk buntut 
ka Cirebon hartina sing inget urang ngarereb 
di dunya keuna basa owah gingsir, 
bisi poho sang hewan buntutan deui 
tegesna ulah nyorang deui, 
kalakuan anu goreng geura teukteuk, mukedaskeun dina wedal Kanjeng Nabi, tegesna kalawan Rasa Sejati, 
nu aya dina balumbang timurna Rasa Caang sing cara somorot bulan tanggal 12 Mulud, 
tah sing kaharti
solat eta mah sumembah kalawan husu, 
Iman, 
Tauhidna, 
Marifatna kalawan Islamna, 
gumulung ngajadi hiji, 
nyungsi bibit kasucian, 
ngudag arah ka Allahan, 
moal keuna ku hama haram jeung batal 
da eling salamina.

Jadi teges ari ngaran-ngaraning 
sumembah mah 
kudu kalawan prakna tegesna kalakuan ?

Enya atuh, 
mun jelema keur resep di sifat goreng , 
sarta sabalikna 
mun keur milampah kahadean, 
hartina keur sumembah kana wujud Suci. 

Tapi lebah dieu kade kaliru ku kasareatan, 
loba jalma nu ibadahna getol, 
tapi kalakuannana sulaya tina sembahna tegesna tekad ucap lampahna paaing-aingan, jajauheun kana bener nu kitu jalma kafiran, 
tapi tetep ari martabatna mah kolom kasasar, kasasar oge lain kasasar karampa, 
tapi sasar teu boga ageman 
ceuk basa arab mah ba'id.

Tapi kumaha urang dina cara-cara umum, kapan dina lumbrahna pada kaula mah 
ibadah teh loba nu ngan semet lisan.

Naha ari urang gumantung ka lumbrah, 
eta urang boga rumasa tekad sumembah 
ka Maha Suci, 
lain tergantung kana persoonlijk ?

Ari patekadan mah tergantung ka persoonlijk ngan eta bae kumaha keur lumbrah ?

Naha urang milu ambil pusing 
ka lumbrah nu salah, 
nu sarare keneh teges tacan hudang 
ka bagian ka Allahan , 
tapi urang sorangan geus beunta, 
teges geus awas ka nu di maksud, 
naha urang rek sare deui bae ? 
atawa terus berjalan.

Eta bae panginten ari teu nyumponan kasare'atan mah, 
jadi omong pada kaula.

Euh atuh, ari jadi omong mah tangtu, 
da kaayaan nu kitu pagaweanana manusa, goreng ku gorengna, 
hade ku hadena 
teu weleh jadi tutur catur, 
buah carita, 
goreng dipojok hade dipojok, 
mana palebah dinya kuatkeun Iman urang, 
sing bisa tirakat ngetan, 
lain ngetan ngakan ketan, 
atuh eta mah matak mejen, 
tapi siloka ngetan hartina 
sing kuat ku kapanas hate, 
tapi umum oge ari beunang mah 
geura tungtun bae, 
pecak-pecak elmu urang 
geura tembongkeun ibarat konci, 
pecak asupkeun, 
tapi lamun sakira sereg mah entong dipaksa , temahna matak rujad duduluran, 
sing emut ka saurna Dewa Brahma 
ka Sidarta Kapilawastu 
nyebutkeun kana tujuan Buda Sidarta
yen lamun kabeh manusa cara manehna, tangtu alam dunya moal rame
sarta kumaha jawab Sidarta ? 
Kuring teu rek ngomean nu embung, 
tapi arek soteh ngomean nu daek 
kalawan anu geus hirup akal pikirannana 
katut perasaannana.

saha ari Guru mursid, 
nu aya di badan urang.

Ari nuduhkeun mah teu bisa, 
da sa-enyana sing saha oge susah, 
ka ngaranan boga Guru mah 
kudu geus bisa guguru.

ngan asal  ngartos bae, 
keun bae guguruna mah 
malah mandar saeutik-eutikeun tiasa.

Kiyeu eta mah, 
ari sa-enyana guru mursid mah 
taya lian anging sifatna Allah, 
sabab ngan sifatna Allah 
anu bisa akrob jeung Allah jeung Rasullulah teges bisa lumebet lahirna ka Baetullah, batinna Baetal ma'mur.
Nya-eta 
Kudrat, Iradat, 
Ilmu, Hayat, 
Sama, Basar, 
Kalam 
atawa Sara jeung Rasa, 
atawa Rahman jeung Rahim, 
atawa Jirim jeung Jisim, 

jadi kanyataannana mah 
nya ieu, Muhammad Majaji 
jeung Muhammad Hakeki. 

Lahirna urang diajar ku majaji 
kalawan pangawasa Pangeran, 
urang jadi loba kanyaho, 
guna pangartina; 

batinna diajar ku hakeki 
kalawan Kudrat, Iradat Pangeran, 
urang jadi boga perasaan guna kaluhuran budi.

ibaratan na ku isarah supados jelas ngartina.

Kiyeu tah 
hiji ewe salaki, 
upama ngumbara ka negri Walanda, 
diditu cunduk ka waktu ninggang ka mangsa eta jelema teh boga anak, 
anakna  geus tangtu adat tabeat 
kalawan basana nu ilahar dipake didinya, malah kadaharannana oge tangtu kadaharan nu aya didinya, 
tah ku rarasaan eta budak mah 
manehna teh bibit urang Walanda, 
kabetahan karasa taya wates wangena. 
Tapi sanggeusna akir baleg 
sarta geus boga kanyaho
manehna kakara ngarti 
yen manehna teh asal urang tanah Jawa, ngajuru salebet ngumbara 
ayeuna eta budak salin perasaan, 
keukeuh cumantel 
hayang bisa mulih ka Jati 
mulang ka Asal 
tegesna hayang bisa balik 
ka nu diibaratkeun tanah Jawa tea.

Tah ku margi eta, 
ku ka mistian mah 
anu baris ditanya ku eta budak teh, 
teu aya deui anging Indung Bapana
da ngan eta nu wajib dicukcrukna , 
ngan eta nu jadi Guru Mursidna, 
urang ge nya kitu 
geura kanyahokeun bae "Rohmani Rohim
da eta nu asal tina Datna Gusti. 
Ngan ayeuna etang-etang panutup, 
gampil kapayun urang teraskeun deui . . . . . . . . . .

Ibarat cai, 
ku kaayaan geus jadi ijs (es), 
upama disidikeun es teh bet cai wungkul, 
kitu deui badan urang, 
upama di sidik-sidik mah  Jas-mani teh Rohmanian, 
Roh-himna berguna keur ngarasakeunnana . . . . .

Atuh ayeuna mah ibarat keur jadi es, 
ulah resep dibungkus ku tai ragaajian bae, jeung ulah ngahayoh neangan raga-jieun bae bisi urangna 
(es teh caina ngahiji jeung RAGA-JIEUN). Hartina mah 
sukma urang ulah akrob 
jeung raga-jieun (stoffen), 
tapi samistina upami urang 
hayang ngahiji sareng Allah 
nyalindung bae atuh ti ayeuna keneh 
kana wujud anu sarae, 
moal salah deui lugayna jasmani teh ROHMANIROHIM  (sifat nu nyipatan) 
ka urang bakal kana Dat-na deui . . . . . 
Es nyalindung ka cai, 
leungit es jadi deui cai . . . . 
TA'UDZ atuh, 
anu tangtu bakal aya di-nu di-salindungan . . . . . .
 


Tidak ada komentar:

Posting Komentar