saptu,21 mei 2022
Bismilahirohmanirohim -
Budi Daya 10
Kalawan asmana Pangeran
nu ngagaduhan sipat welas jeung asih.
Ieu kalimah oge cara nu disebut tadi di luhur, nya-eta pokna sakabeh ajian,
sarta jadi patokan katauhidan ka Allah ta'ala sabab dina ieu kalimah oge
netepkeun
kana ayana asma jeung sipat
nu Maha Suci
(asmana nya-eta Allah sipatna Welas Asih),
ieu kalimah oge kudu dibeuli
ku tekad, ucap jeung lampah
nu nyipatkeun kana sipat Gusti tea,
nya-eta salawasna urang kudu milampah pagawean nu berdasar welas jeung asih
ka sakabeh mahluk nu kapanjingan
sipat ka welas kasihan Gusti.
Contona:
nyaeta mandang kana adegan nu sejen
kudu saperti mandang kana dirina pribadi,
boh ka manusa atawa ka sato-sato,
kana tatangkalan oge urang
kudu neundeun eta persipatan,
mun bisa mah, nenjo tangkal kagaringan oge urang kudu daek kalawan rido nyebor ku cai, supaya manehna sehat deui,
malah dina putak petik bubuahan oge
ceuk elmu galeuh (agama pohaci) mah
kudu mipit amit ngala bebeja,
da sanajan tatangkalan oge
kajadian tina sipat Rohman-rohim
Pangeran keneh,
ngan bedana mah
manusa boga pangawasa jeung kanyaho
leuwih ti batan anu dicaritakeun di luhur,
tah kulantaran eta sameujeuhna lamun urang leuwih berbudi tibatan mahluk anu sejen, atuh ulah nyieun talajak kakejeman,
saperti nenjo sato anu lintuh hayang geura kop ngadahar, nenjo barang alus anu dipiboga
ku batur sok hayang ngabogaan,
atuh lamun kitu tetela urang leuwih hina
ti batan anu jadi sato,
nya kitu deui kecap Bismilahirohmanirohim teh sulaya jeung kalakuannana,
sok komo ana nenjo nu sok bari mergasa nyawa batur ngucapkeun :
"Kalawan asma Allah
anu sipat welas jeung asih".
Naha ongkoh nyaho yen kudu welas jeung asih, tapi ieu kalimah dipake maehan nu martabatna sahandapeun manusa?
Naha teu leuwih hade lamun mergasa nyawa batur bari make kecap
kalawan asmana ijajil anu sipatna
luas jeung kejem?
Tah ku sakituna katerangan bedana
kecap jeung lampah Ta'udz
(rek nyalindung ka Allah
jeung ngajauhan kalakuan setan) jeung Bismilahirohmanirohim
(muji kana asmana Gusti nu Maha Suci
anu sipat WELAS jeung ASIH).
Cindekna kieu :
lamun Ta'udz
"Abdi Gusti bade nebihan laku anu awon" ari Bismilahirohmanirohim artina :
"Abdi Gusti bade welas asih
ka sasama mahluk Gusti".
Jadi ayeuna urang bisa nimbang
naha jaman anu bohong ?
(Wereld is bedrog?) atawa anu ngajamannana anu bohong?
Komo ceuk dongeng anu bohong mah, bejana arek neluh atawa ngaganggaong oge jampena teh mimitina sok make kalimah Ta'udz jeung Bismilah heula,
kupantes anu karitu lamun enya mah ayana naraka, pantes pieusiannana teh.
Ku katerangan di luhur geus tetela yen kalakuan sulaya tina maksudna kalimah, atuh geura mangga upama geus areling ,
prak atuh pilampah kalakuan nyalindung
ka Allah
sarta ngajauhan lakuning setan
supaya bisa nyumponan
muji kana asmana
Wujud nu Maha Suci,
sarta ngaenyakeun yen Pangeran teh sipatna welas jeung asih,
nya kitu deui nu rumasa jadi umatna Allah
pada daek mangeran ka anjeuna
ku ngalakukeun laku lampah nu mikawelas jeung mikaasih ka sasama mahluk Allah
anu babarengan pada ngumbara di alam dunya supaya bisa salamet
ti dunya nepi ka akheratna,
karana geuning kakara urang hirup
dina rohman rohimna oge,
tur kajasmanian ku sipating dunya
(beureum, hideung, koneng, bodas)
jeung lamun urang bisa nyingkah-an
napsu setan sok tara jauh jeung katumaninahan,
sok komo lamun urang bisa tunggal di anjeuna (Inna Lilahi Wa Inna Lilahi Roji'un),
karana ku pamantesna rasa
yen dina Wujudna Pangeran
estu pinuh ku sagara rasa kani'matan (Rasullulah).
Tidak ada komentar:
Posting Komentar