saptu,21 mei 2022
KATUNGGALAN
(Budi Daya 11)
Nu disebut katunggalan teh
nya-eta geusan tunggalna
atawa ngahijina kawulaning Gusti
(mahluk nu bisa ngalampahan Ta'udz jeung enya nyebutna Bismilahirohmanirohim), nyungsi bibit ngajadi ,
ngudag mulang ka babaran asal,
nyumponan kana dalil :
Inna Lilahi Wa Inna Lilahi Rojiun;
hartina asal ti Allah balik ka Allah ?
NAON NU ASAL TI ALLAH ?
JEUNG KUMAHA URANG BISANA
BALIK KA ALLAH ?
da urang samemeh gelar ka Alam Lakhir
teu aya ingetan nanaon ?
Ingetan mah eta parabot anggahota, sanggeusna urang aya di Alam Lahir,
tegesna alam geus jadi,
nyungsi kana wiwincikan bibitna kawit,
ngudag sagaraning asal,
nyugri diri,
nyuay badan,
misah-misah supaya ulah pahili,
merwinci wiwincikannana,
barang anyar dipisah-pisahkeun
jeung barang nu langgeng,
tegesna mana nu keuna ku ruksak
jeung mana nu teu keuna ku ruksak,
eta dipake tahapan urang pakeun muru
ka alam kalanggengan,
tegesna ana nyungsi kalanggengan
nu di aji kudu anu sipat langgeng.
SAHA NU SIPAT LANGGENG TEH?
SAHA NU SIPAT LANGGENG TEH?
JEUNG NAON ALAM KALANGGENGAN TEH ?
Dina sipat 20 diterangkeun
Dina sipat 20 diterangkeun
yen anu sipat langgeng teh anging Allah
sabab Anjeunna ngagaduhan sipat baqo.
Ari ka-langgengan mah alam urang
nu bisa balik ka awit,
mulang ka asal tea ,
tegesna ka-langgengan teh
anu aya dina sipat langgeng.
NAHA KALANGGENGAN TEU MEUNANG DIPAPANDEKEUN JEUNG ALAM AYEUNA ? ? ?
Teu bisa.
NAHA KALANGGENGAN TEU MEUNANG DIPAPANDEKEUN JEUNG ALAM AYEUNA ? ? ?
Teu bisa.
Lantaran alam ayeuna mah (lahir)
aya keneh dina alam papasangan,
sagala aya bandingna,
goreng lalawanan hade,
enya lalawanan bohong,
jeung sabangsana,
kapan tadi oge bukti loba nu Ta'udz Bismillah, tapi lampah owah-owah,
owah tinu diucapkeun,
abong-abong JAS-mani asal ti indung bapa, napsu nu jadi lantaran,
ROH-mani jeung ROHIM (kawelas jeung kaasih) nu ti Gusti geus meh kaluli-luli,
buktina carang nu merduli,
ngan wungkul jasmani nu digugulung, marukana nu mulia teh JAS-na,
padahal nu mulya mah tetep sipatna Gusti, bukti nu masihan pitulung kana sagala patekadan mahluk,
tapi mahluk nu katotolojoh
nu diaji beurang peuting
estu ngan ruruba wungkul
sipating ka jasmanian
nya tuluyna
ngaji nu beureum,
nu koneng,
bodas
sumawonna hideung,
katerangna nyacas bukti
ngawujud suwung
tina sipating ka Allahan.
Buktina teu euweuheun
Buktina teu euweuheun
loba anu mangeran kana suwung,
cahaya jeung sipating dunya
dianggap saperti kana sipating Gusti,
palebah dieu estu tetela
nu sok kitu mah sidik acan nyahona teh
kana sipating Pangeran
nu diterangkeun tadi di luhur,
atawa kana kecap "Bismillahirohmanirohim" tea.
Buktina loba nu nyebut Allah kana napas, nyipatkeun Salbiah kana panon,
Buktina loba nu nyebut Allah kana napas, nyipatkeun Salbiah kana panon,
Ma'ani di ka ceulikeun,
Ma'nawiah-na di ka sungutkeun.
Har atuh nu kitu mah barang teu langgeng
nya-eta nu keuna ku ruksak tea,
samistina kudu teangan nu disebut
roh-mani jeung rohim.
Katerangan ieu di handap
Katerangan ieu di handap
saeutik rek diterangkeun
yen Bismillahi teh hartina
(kalawan Asmana Pangeran),
ari Pangeran teh
ku urang Arab disebutna "Allah" ,
ari Allah teh nya-eta
jenengannana Wujud nu Maha Suci,
sarta eta Wujud nu Maha Suci teh nu ngagaduhan sipat
nu teu beunang dipapandekeun
jeung sipating dunya,
saperti anu bisa kapanggih
ku pancadria mahlukna,
anu matak disebutna oge
Wujud nu Maha Suci teh Laesakamislihi,
nya-eta ku teu beunang-beunangna dipapandekeun tea,
buktina kasaksi ku sipat Kidam
hartina Wujud nu Maha Suci teh
ayana tiheula, Baqo,
hartina langgeng
teu keuna ku ruksak
Muhalapatullihawadisi,
hartina dat jeung sipatna
beda jeung mahlukna, Kiamuhutaalabinapsihi,
hartina lain meunang ngadegkeun mahluk,
Wahdaniat, tunggalna ngaran Allah mah
anging jeung Wujud nu Maha Suci.
Nu matak
Nu matak
ulah sok nyebut Allah kana Suwung,
da Allah mah aya.
Ulah nyebutkeun sipat Allah kana
beureum, koneng, bodas, hideung,
da eta mah sipat dunya,
ari geus ngawujud dunya ngaranna oge
kudu lumbrah dipake di dunya bae ,
saperti loba nu nyebut (ngangaranan) Allah kana barang nu alanyar
sarta sok keuna ku ruksak ;
tetep kudu nyebut Allah mah
anging kudu ka
nu Kawasa,
nu Kersa,
nu Uninga,
nu Hirup,
nu Ngarungu,
nu Ningali jeung
nu Ngandika,
sacara nu disebut dina sipat Ma'nawiah, pangna Allah disebut
nu Kawasa,
nu Kersa,
nu Uninga,
nu Hirup,
nu Ngarungu,
nu Ningali,
nu Ngandika,
kulantaran geus sidik atawa Af'al, pangawasana geus Murba ka sakabeh alam jeung jaman katut nu ngajamannanana, tegesna
sakabeh pangawasa
sakabeh dat
nu gumelar di lahir ,
saperti :
hiliwirna angin,
panasna seuneu,
tiisna cai,
tetepna bumi,
estu eta teh Kudrat ti Pangeran,
eta hawa-hawa teh
estu kalawan jeung Iradat Pangeran.
Ilmuna tara salah deui ngabagina
tara sulaya kana pitempateunnana,
ari tempatna
nya-eta sakabeh sipat dunya nu alanyar (Jasmani) tea .
Nya kitu deui
Nya kitu deui
Hayat,
Sama,
Basar,
Kalamna
Pangeran teh geus
ngahirupkeun,
ngadengekeun,
ningalikeun jeung
ngucapkeun
patekadannana nu jadi mahluk.
Kulantaran eta tina ayana Af'al Pangeran pantes sakabeh anu geus rumasa usik malik jasmanina nganggo rohman-rohim Pangeran pada ngucapkeun "Bismillahirohmanirohim", hartina
pada nyebut Asmana Pangeran
anu sipatna Welas jeung Asih,
karana tadi di luhur geus dicaritakeun
lain bae hiji mahluk anu diusik-malikkeun teh tapi sakabeh kaayaan anu gumelar
sarta make sipatna dunya
eta kabeh make sipatna dunya
eta kabeh tangtu kapurba
ku sipat roman rohimna Pangeran bae.
Contona :
Contona :
Moal aya ngaran seuneu lamun euweuh panas, moal aya angin lamun euweuh hiliwirna,
moal aya cai lamun euweuh tiisna,
sasat moal aya buni lamun euweuh tetepna.
Nya kitu deui dunya gede
Nya kitu deui dunya gede
saperti panon poe nu disebut central-na panas, lautan central-na cai,
nu tiisna jadi ijs (es) ,
ibarat aasna bumi ,
bumi nu jadi central-na tetep
angin nu ngabagikeun hawa
nu pinuh ku pangawasana dunya (magneet), sarta ngabagi-bagi sari-sarina dunya,
nu amis asuk kanu amis,
haseum kanu haseum deui ,
nya kitu deui jadi lantaran ngasalkeun kaayaan dunya ti baheula nepi ka ayeuna
nguriling teu aya eureuna,
ngocor teu aya kendatna,
disarengan ku sipat rokhman jeung rokhimna Pangeran bae.
Jadi ayeuna geus bukti
ibarat sipat dunya kapanjingan sipat Gusti ,
lir upama cahaya beureum eta sipat dunya, kapanjingan sipat panas,
sipat manjing kana sipat,
tuluyna ngajadi dat anyar,
eta dat tuluy dingaranan seuneu,
jadi ayeuna kaharti yen seuneu mah
teu pantes mun disebut Allah ,
sabab tetela seuneu mah datna anyar,
nya kitu deui koneng kapanjingan hiliwir,
angin pingaraneunnana .
bodas kapanjingan tiis,
cai pingaraneunnana ,
nya kitu deui hideung kapanjingan tetep,
nya bumi bae ngaranna,
kulantaran eta sakabeh dat nu anyar mah
estu ngan wungkul sipat
nu kapanjingan sipat teu pantes di pi-Allahna.
Katerangan nu sakitu saeutikna di luhur
Katerangan nu sakitu saeutikna di luhur
sugan bisa netepkeun
yen Wujud mu Maha Suci teh
estu pangawasana oge geus murba
kana kaayaan alam jeung nu ngajamanannana, jadi pikeun mahluk mah
tetep moal bisa panggih
atawa bisa mapandekeun kana wujud
nu alanyar,
tegesna kana sakabeh dat
nu asal tina sipat manjing sipat.
Contona:
Contona:
Saperti urang nu di jero imah
anu tangtu mohal nyaho kana wujudna imah , ari sababna,
lantaran urang kapurba ku imah ,
ngan urang lamun hayang percaya sarta yakin yen eukeur kapurba (kakurung) ku wujud imah kudu bisa ngabedakeun
sipat imah jeung kaayaan parabotna.
Nya kitu deui
Nya kitu deui
urang kapurba ku Wujud Nu Maha Suci ,
teu beda waktu urang ka purba ku imah tea, lantaran eta geura perlukeun atuh
kanyahokeun mana anu disebut sipat dunya, sababna
nyaeta bisi suwung
nu disebut Wujud nu Maha Suci,
Bereum, Koneng, Bodas, Hideung
disebut sipatna nu Maha Suci,
Jasmani disebut Af'alna Gusti,
ingsun hayang diasmaan Allah.
Ari kuduna meujeuhna bae
Ari kuduna meujeuhna bae
nyebut Wujud nu Maha Suci teh
kanu ngagaduhan sipat rohman rohim ,
Af'alna sidik nyebutkeun ayana Allah teh
kanu akbar,
sarta nu Wujud ayana ,
sarta nu mohal suwungna,
Asmana mah kumaha dinya,
rek nyebut Allah, God,
Pangeran,
Thian,
jeung sajaba ti eta
nurutkeun basana bae sewang-sewangan.
Naon sababna pangna urang
Naon sababna pangna urang
kudu ngabedakeun ayana Rohmannirohim , jeung ayana Jasmani ,
ari sababna mah
teu aya liyan supaya urang
bisa ngabogaan tekad
Mangeran ka Allah
sarta manut ka Rasullulah ,
niru kana sipat welas jeung asih,
ngajauhan tina nafsu
nu beureum, koneng, bodas jeung hideung, tegesna ngajauhan tina napsu ka-Jasmanian, da Jasmani mah keuna ku ruksak,
da resepna betah di lahir
kumawula ka Nur Cahya
nu katelah Anwar tea ,
terahing Ijajil nu dilaknat ku Allah,
nu matak ayeuna bukti nu Mangeran ka Ijajil atawa Dajal tea tegesna nu sok keuna ku ajal, salawasna nyipatkeun
ka sipat beureum, koneng, bodas, hideung,
teu ngarasa
teu rumasa
usik malikna make pitulung Gusti,
tuluyna ujub takabur
ngakukeun dirina Allah,
nyuwungkeun nu sipat aya,
ngaayakeun kanu sipat euweuh.
Buktina loba nu ngaku-ngaku
Buktina loba nu ngaku-ngaku
rumasa dirina geus Ma'rifat,
sedeng ngawujudkeun acan,
merekna geus diaku,
digawena teu bisaeun.
Sindirna:
Sindirna:
1 jalma pasang merek ,
yen manehna jadi juru tulis,
tapi nulisna acan bisaeun.
Nu matak sanajan bisa,
cing atuh ulah umaku,
ngaku ngagem elmu ma'rifat ,
bisi milepas ngaku Allah
ka nu bila haefin bila maknin
(nu teu dat teu sipat, nu teu arah nu teu enggon).
Kapan Allah mah akbar,
puguh datna
puguh sipatna,
Af'alna reujeung
Asmana.
Teu cara Ingsun,
estu suwung ( La haola wala quata)
usik malikna oge kasipatan
ku nu aya (lila billahi aliyul adim).
Tidak ada komentar:
Posting Komentar